Sunday, August 14, 2011

Honfleur



Bonjour!

Kuna reedel on Hannah ristimine, siis Alexandral ja Jeromel on sellega seoses väga palju asju vaja ajada. Viimased paar päeva olengi peamiselt mina preiliga tegelenud, mistõttu otsustati mulle vaba päev anda. Pärast pikka mõtlemist arvas Alexandra, et ma võiksin Honfleuri minna. Nii ma võtsingi oma 7 asja ja Jerome viis mu päevaks Honfleuri.
Honfleur asub  Normandias, u 30-45 min sõitu La Quesnayst (vt kaarti). Linn on eriti tuntud oma imeilusa sadama ja majade poolest. Honfleuri on maalinud paljud kunstnikud nagu Courbet, Boudin (muuseum saub linnas), Monet jne. Ja tõepoolest, linn on hingematvalt kaunis.
Kui esialgu arvasin, et ega ma linnas üle 2-3 tunni ei ole, siis tegelikult kõndisin ma ringi 5-6 tundi. Jalad valutavad siiani. Aga see oli seda väärt! Nii ma kõndisingi ringi nendel imepisikestel tänavatel, kus alati on tunne, et kui nüüd auto tuleb, siis rakendubki Darwini evolutsiooniteooria looduslikust valikust- tugevam jääb ellu. Või siis kiirem!
Linn oli, nagu alati, rahvast täis. Jerome ütles, et praegu on 3-päevane nädalavahetus. Küsimusele, miks see nii on, ta vastata ei osanud. Vot nii on ja kõik! Ja ei ole mina näinud nii palju autosid kui täna- lisaks parklatele olid täis ka kõik võimalikud kohad, kuhu auto võiks ära mahtuda. Ja kui ei mahtunud, siis tuli kasutada mr.Beani meetodit!
Kuna Honfleur on turistide seas väga populaarne koht, siis on siin väga palju pisikesi poekesi: suveniiripoed, kohvikud ja restoranid ja muidugi minu lemmikud- nn talupojapoed, kuhu on kogutud kõik vähegi normandialik. Olen ma maininud, et Normandia on tuntud oma õunamooside, õunasiidrite ja juustu poolest? Hetkel ei ole ma neist ühtegi proovinud! Veel. Nimelt ostsin ma paar pudelit õunasiidrit sealt kaasa. Eks näis, mitu koju jõuab! Ema, muide, sa võiksid oma õllekannude asemel hoois tasse koguda-neid on iga nurga peal, õnnekannudest ei ole haisugi!
 Kui kõht tühjaks läks, pigistasin oma silmad kinni ja läksin ühte restorani. Mingil põhjusel on kõik asjad ilma vanemate rahakoti juuresolekuta jube kallis. Aga noh, kuna ma sain juba kolmandal päeval esimese nädala palga ja poole reisikuludest kätte, siis otsustasin ikka midagi head süüa. Rahakott natuke kergem, sõingi Normandia kana salati ja friikatega. See oli tõsiselt hea, niiet ega ma ei kahetse.
Kõht täis, kõndisin linnas veel ringi. Kui kesklinn sai ära vaadatud, otsustasin mööda randa edasi kõndida. Nii sattusingi Honfleuri imeilusatesse parkidesse ja lõpuks randa. Kuigi Deauville rand on kordades ilusam, oli siingi hea natuke puhata ja merekohinat kuulata.
Lisaks leidsin ma linnast üles ka oma Prantsusmaa esimese kaubamaja. Hurraaa! Hinnad olid Eestiga üsna sarnased, kuid sain siit endale mustad lühikesed püksid ja mitmeid kõrvarõngaid. 7 paari kõrvarõngaid 10 euroga :D. Aga ega mul neid kulub ka!
Ja nüüd järgnevad siis pildid:




 Vabatahtlikult käisin ära kirikus! Ju istub väike Merille mul õla peal.















PS! Enamus pilte panen üles facebooki!

No comments:

Post a Comment